onsdag 22. juni 2016

Å tenk jeg hørte

Å tenk jeg hørte at du meg skapte,
Min Gud og fader i himlens land.
Men da vi syndet vi ble fortapte
Og måtte reddes fra syndens band.

Kor: Men Halleluja nå vil jeg synge,
for Jesus han er min frelsermann.
Og syndebyrden som før meg tynget
Den har han kastet bi glemslens vann.

Å tenk jeg hørte at de profeter
Som Gud oss sendte i fordums dar,
De etter troende alltid leter,
Men tenk, vi drepte dem alle har.

Å tenk jeg hørte at da det fødtes
Et barn i krybben i Betlehem,
Du ble min frelser fra da vi møttes,
Vil føre meg til Jerusalem.

Å tenk jeg hørte at arme sjeler
Forkastet har denne frelsermann.
De lever livet og helt forkaster
Den vei som fører til himlens land.

Å tenk jeg hørte at du er av dem
Som helt forkastet har Jesus Krist.
Men hør hva Jesus nå til deg taler:
Jeg vil deg frelse, det’er sant og visst.


(Mel.: Så bister kald blåser… S. 25.7. 1955.)
(Skal redigeres.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar